1970


Dear friends,


What the heck (pardon my French)! Who cares about schedules anyway?


After putting the Lucienne‘s Summer Mandala pattern on Etsy, I actually sat down to draft a schedule for the coming days. You know that I am absolutely no good with plans and schedules in the first place. But, as I am having a few issues with focussing and getting the most out of my time, I though I might just give it another go.


Frankly said: Why did I bother?


Soon afterwards, the hubby came home after running an errand. Driving by the house of one of our neighbours he noticed her sons putting up decorations, so he stopped to inquire. Our neighbour is turning 50 this weekend. As she is not having a party due to Covid, her boys at least wanted to decorate the house and garden to let everyone know. And as this neighbour isn‘t just any neighbour, I had to come up with an idea for a special gift quickly…


See? What is the point of scheduling? Because, as soon as it was written my schedule was already obsolete.



Be it as it may, I managed finishing the surprise birthday present just in time!


And, what do you think?


Yeah, orange isn't my cup of tea either, but it's my neighbour's favourite colour. And since it's her birthday present, she should get the cushion in her favourite colour (luckily I had enough orange yarn in my seemingly endless stash).


But, how do you like the pillow, apart from the colour? Well, I like it. I also like the idea of a years cushion. That would be a perfect present for a special birthday (as in this case), but also for an anniversary, maybe even for the birth of a child or a grandchild…


I think I'll do another one (or two), refine the techniques, work out the details (e.g. popcorn stitches instead of bobbles), try different colour-schemes. Oha! Another post on my to-do list – guess I’ll have to refine that schedule too…



What do you think? Yeah or nay?


I’ll keep in touch!







Liebe Freunde,


Ach, was soll's!? Was bringen Zeitpläne überhaupt?


Nachdem ich das Lucienne’s Summer Mandala in meinem Etsy hochgeladen hatte, habe ich mich tatsächlich die Zeit genommen einen Zeitplan für die kommenden Tage zu entwerfen. Wie ihr wisst, kann ich in der Regel mit Plänen und Zeitplänen überhaupt nichts anfangen. Aber da ich einige Probleme damit habe, mich zu konzentrieren und das Beste aus meiner beschränkten Zeit herauszuholen, dachte ich, eine weiteren Versuch könne ja nicht schaden.


Offen gesagt: Warum habe ich mir überhaupt die Mühe gemacht?


Kaum war ich fertig, kam Mein Mann von einer Besorgung nach Hause. Dabei kam er am Haus einer unserer Nachbarn vorbei und bemerkte, dass ihre Söhne Haus und Hof am dekorieren waren. Er hielt also er an und erkundigte sich. Unsere Nachbarin wird an diesem Wochenende 50 Jahre alt. Da sie wegen Covid keine Party feiert, wollten ihre Söhne ihr eine Freude machen. Und da diese Nachbarin nicht irgendeine Nachbarin ist, musste ich mir schnell eine Idee für ein besonderes Geschenk einfallen lassen…


Seht ihr? Was bringt es zu planen, wenn der Plan schon längst überholt ist, kaum, dass die Tinte trocken geworden ist?


Wie dem auch sei, ich habe das Überraschungsgeschenk zum Geburtstag gerade noch rechtzeitig fertiggestellt!



Und, was denkt ihr?


Ja, orange ist auch nicht so mein Ding, aber es ist die Lieblingsfarbe meiner Nachbarnin. Und da es ihr Geburtstagsgeschenk ist, solle sie das Kissen in ihrer Lieblingsfarbe bekommen (zum Glück hatte ich genug orangefarbenes Garn in meinem scheinbar endlosen Vorrat).


Aber, wie gefällt Ihnen das Kissen, abgesehen von der Farbe? Nun, mir gefällt es. Mir gefällt auch die Idee eines Jahreszahlkissens. Das wäre ein perfektes Geschenk für einen besonderen Geburtstag (wie in diesem Fall), aber auch für einen Jahrestag oder Hochzeitstag, vielleicht sogar für die Geburt eines Kindes oder eines Enkels…


Ich denke, ich werde noch eins (oder zwei) dieser Kissen machen, die Techniken verfeinern, die Details ausarbeiten (z.B. Popcorn-Stiche statt Bobbels), verschiedene Farbkombis ausprobieren… Oha! Schon wieder einen weiterer Punkt auf meiner To-Do-Liste - ich schätze, ich werde diesen ursprünglichen Plan noch mal überarbeiten müssen…



Noch mal zum Kissen: Was meint ihr? Ja oder nein?


Ich halte euch auf dem Laufenden!





Kommentare

  1. I really like it! Not the orange, but when it's your neighbours favorite colour, this was a good choise! The little bubbles in all those different colours makes it fun, and it also is a great way to use small leftovers. I think it would work with letters too, a name for example, or words like Home, Love etc.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. That would be lovely too indeed. The words shouldn't be more than four letters though, cause the cushion would be too long. Guess I'll be experimenting soon!

      Löschen
  2. Waaaw, very nice gift, I love it!
    Greets Sofie

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you very much, dear Sofie. I'm glad I came up with the idea.

      Löschen
  3. Das ist eine tolle Idee! =) Und der Polster ist wunderhübsch geworden! =))

    LG Sandra

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke, liebe Sandra. Und diese Kissen machen noch Spaß auch!

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts