Mittwoch, 6. Mai 2015

Yearning For The Seaside - Wunsch nach Meer


  

Hi there!


Somehow I simply cannot get rid of my yearning for the seaside. Small wonder I always put blueish yarn into my working-basket?

Blue + Sea = Waves! (No need to mention I'm no good in maths)


Remember that wavy pattern in Heidi Fuchs's “Die große Häkelschule”? No? Well, I did!
Unfortunately I ended up with an enormous amount of ends who had to be woven in... 


Nonetheless it did turn into a nice little cushion (Right: another one...)!
  


Alas, surfing the internet on early Sunday morning, I came across the pattern of the most neat little fishes... And soon after I found the pattern for a real sweet starfish... GREAT: Must try this right away!

But, HALT! …
Did I not have the pattern of an octopus somewhere? (Course I do: in „Süsse Häkelfiguren“*)
And where had I seen a pattern of an anemone and one of seaweed most recently? (Maybe in Lesley Stanfield's “75 birds, butterflies & little beasts”*? - Yep!)

HURRAY! What a great finale of this weekend!






I even know what I will do with the cute sea dwellers I crocheted... I'll keep in touch!
   



Liebe Freunde,


Irgendwie werde ich meine Sehnsucht nach dem Meer nicht los. Daher landen auch immer wieder Blautöne in meinem Häkelköfferchen.

Blautöne + Meer = Wellen! (Mathe war noch nie meine Stärke...)


Da kam mir das wellige Muster aus Heidi Fuchs “Die große Häkelschule” (Seite 34) gerade recht...
Leider blieben an beiden Seiten eine Menge Fäden, die alle eingewoben werden wollten.


Aber nach getaner Arbeit, wurde aus dem Schlauch dieses Kissen: (Yep, noch eins...)
  


Tja, und dann stolperte ich Sonntagmorgen im Netz über eine einfache Anleitung für wirklich niedliche kleine Fische... Und gleich darauf auch über eine Anleitung für einen knuffigen Seestern... Oho, das musste ich dann auch gleich ausprobieren!

HALT, warte mal! …
Hatte ich nicht noch irgendwo die Anleitung zu einem Oktopus? (Klar doch: Siehe Seite 22 in „Süsse Häkelfiguren“ des NGV-Verlages*)
Und gab es in Lesley Stanfields Buch „Zauberhafte Natur“* nicht auch eine Anleitung zu Seetang und Anemone? (Selbstredend: Auf die Seiten 82 und 83)

JUHU!!!! Das Rest-Wochenende war gerettet!












Und ausnahmsweise weiß ich sogar schon, was ich mit den Meeresbewohnern machen werde! … Ich halte euch auf dem Laufenden!
   
* Book List / Bücherliste:
http://ecx.images-amazon.com/images/I/61aZaRWepfL._SX258_BO1,204,203,200_.jpghttps://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/37/0b/9c/370b9cbf9c96749ede0569efb8976a4d.jpg

Kommentare:

  1. Thank you for sharing at my link party.
    I invite you to join us again this week.

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you for the invitation, I will join you tomorrow! Have a nice week, Marjan

      Löschen